Friday, December 12, 2008

Entry Tertunda..

Sebab tak sempat nak hapdet, so aku tepek la serba sedikit entry yang tertunda masa my mum n adik aku datang akhir bulan lepas... and kitowang balik beraya Idul Adha di KB sesama that day... Mak aku datang with adik aku Ruzifah n makcik aku.. tapi makcik aku stay kt umah anak dia di Nilai... Mak aku datang umah adik aku lu di Keramat... setelah dua malam di sana.. Pak mak mertua adik aku plak ngan anak bongsu dia... So, dia stay umah aku plak... Kenduri pada 30 Nov 2008, mak sampai on 28 Nov'08 malam. Sempat lagi pi meround naik cruise kat mines.. (huhu.. sepanjang aku dok area KL neh dah almost 13 tahun.. n area Serdang, Seri Kembangan neh sendiri dalam lebih 11 tahun... Mines neh dah bape banyak kali datang tak tau la kan.. (maklum.. umah ketiga.. ekekekkk..), haram sekalipun aku tak dak keinginan nak naik.. walau ada jugak yg mengajak..... kuheh kuhehhh.... last2 on 29th Nov tu wa merasa la naik cruise tuh... hehehhh...

On 30th Nov plak... kitorang pakat2 ngan sepupu sepupu yg ada kat sini berjumpa di umah kenduri di Presint 16 Putrajaya... Kenduri kawen anak sepupu mak aku.. so.. kalo ngan aku.. anaknya dikira dua pupu la kot kan....


Ahh... tgk je le gambo2 kek bawah neh...

29th Nov'2008


gambo masa nak naik.. aku tukang amek gambo lar..


Ngan Lujipah Hanim... masa tggu nak amek turn..


Puas menunggu.. amek gambo sendiri la plak.. hehehh..



Pintu 'gua' terbuka untuk keluar ke tasik Mines..
Ekceli utk kuar ke tasik nun, tongkang aka cruise neh kena pergi ke suatu tempat dahulu (port).. pastu air kena dibuang dari 8m sehingga mencecah 1.5m, mean air kena dibuang/dimasuk dalam ntah mana tempat dia dahulu supaya aras air sama dengan aras air di tasik di luar sana... baru ble go through... cam tu la lebih kurang...


indicate... sewaktu pintu masih tertutup dan dalam proses pembukaan 'guanya


'gua' dh dibuka... maka ble la belayar dgn beresnya..


pemandangan POTGH... bakal tempat cik wiwi ngan cik kikin kikis bersanding nnti dari atas ayor..

30 Nov' 2008

pemandangan di kenduri tawen dua pupuku dia P16, Putrajaya


aku sempat cilok gambar di bilik pengantin.. heheh..


gambo pengantin yg sempat aku cilok gaks..
malas nak amek dokat.. aku cilok dari jauh jeks...
zoom kuasa dua ngan angkat tangan tinggi2... nasib lar sapa bau tiak aku.. hahahaa


gambar ngan sepupus sepupus yg m'hadirkan diri...







P16 umpama pekan di KB barang sehari di situ.. maklum.. ramai sedara mara yang lama tak jumpa walau di KB sendiri.. namun bersua muka di sini.. huhu...



...SESUCI EMBUNAN PAGI... - Blogged

No comments: