Sunday, December 14, 2008

13 Dec 2008

Semalam, tgh aku sedap2 rehat di umah.. sambil bermalas2.. aku pikir nak bawak la adik aku Raihan neh kuar jenjalan sementara dia masih ada kat sini.. so aku plan nak bawak dia pi tgk wayang... Dia yang ajak ekceli... katanya nak tgk Antoo Fighter... Aku tak kesah la janji dia ok n suka, aku mengikut jekss.. Hurmmm.. kebetulan aku tgh layan Amnet time tuh ada la baca komen2 pasal Los dan Faun.. dari komen depa cam best giler ah.. so aku cakap la mungkin nak tgk Los dan Faun..

Dalam kul sebelas aku soh dia bersiap... tgh dia baru nk p mandi lepak atas sofa dulu.. tiba2 ada satu kawan lama aku yg dah lama tak jumpa call cakap nak jumpa... aku cakap la plan aku.. n nk ajak adik sama dia tanak plak.. So, aku terpaksa la penuhi permintaan dia dulu japs... so, tangguhkan plan thari ngan adik aku ke sebelah petang.. so pi la jumpa dia dulu.... lepak2 borak2... makan2 kat area Mee Ramen di Mines tuh.. ada satu citer yang menggelikan hati dan jugak memalukan aku jugak lar... hahahhaaa... tgh2 sedap borak dia sempat tanya aku masih mengajar lagi ke budak2... ~Sebelum neh, dalam awal tahun neh aku ada start ngajar bebudaks (Tuisyen) di Sekolah Kebangsaan Taming Jaya (SKTJ), Balakong pasal Abacus/Sempoa... Aku mengajar dalam lebih kurang 15 orang budak anggaran dari Tahun 1 - 6 bagi tahap 1..~ So aku cakap la dah stop since bulan puasa aritu... dan Insya Allah dalam awal tahun depan kalo tadak aral akan bersambung lagi..

So dia plak cakap plan dia nak bukak kelas mengajar budak2 dari Tahun 4 ke bawah pasai komputer, so dia tanya macam mana karenah bebudak neh... n sbg cikgu la kan.. apa yang patut kita buat sepatutnya... n how to handle bebudaks.... Aku cakap kena garang sket n jangan bagi muka sangat... and jangan terlalu baik... Bukan bermaksud kita tak boleh baik.. tapi kena ada gaps... nnti bebudak neh biasa lar.. hengat kita dah baik ngan dia... akan 'naik' la hangen dorang... Huhu.. sebab aku neh kan bukan jenis garang sangat.. n sporting... kekadang dorang 'amek kesempatan' dari kebaikan kita tuh... hengat kita ble so and so la ngan depa... Haa... sesekali sesekala aku ngamuks atau marah... terdiamm.... eekekekek... Pastu sedang enak aku bercerita pasal ada satu kali aku merepek aka menasihati bebudaks student aku tuh... Ya la.. pi kelas macam main2 jeks.. dok cakap2 jeks masa kita ngajar.. kekadang main2... Time buat latihan tak tau... Bagi budak yang dah advance cepat jeks.. Kita yang ngajar neh kengkadang nak kena pandai tackle supaya silibus kena cepat habis.. so pada bebudak2 yang 'LAMPI' tu pun kena la pick-up cecepat... Aku time aku buat la Quiz ke... Oral ke.... on the spot ad lar adiah dia.. sapa cepat jawab ble dapat adiah cam sticker ke... sapa yg cepat dapat la pilih sticker yang best... Biasanya sticker tuh aku beli je yang RM 1 and potong2kan dia.. tak kira la sticker Transformer ke.. Spiderman ke... Naruto ke.. Pooh ke... Mana2 lar... Janji aku agak2 dorang happy.. (Mmg dorang happy pun.. hehe..)

Ops, melalut plak.. so berbalik pada cter aku ngan kawan aku tadi.. so aku kata la.. Masa sedap2 aku merepek (sambil menasihati jugak sebenarnya..)aku tanya la depa.. "Awak suka ke dengar cikgu neh merepek..?" aku suspect dorang mesti la jawab TAK ka... tapi rupanya tidak... boleh dorang jawab "SUKAAAA....." terkedu aku sekejapss.. hahaha.. nak tergelak pun ya.. tapi depan dorang kena la 'maintain' kan.. huhuu... Masa aku citer camtu kat kawan aku tu... Kami turut sama tergelak... hahahahaaa... alih2.. tiba2.. kerusi yang aku duduk tu terbalik ke belakang... lalu aku pun gedegang.. terjatuh..!!! huhuhu... tapi seb baik tak sakit dan kawan aku terus angkat aku... aaakakkakaaa... malu wehh.... tapi nak kata malu sangat seb baik la tidak jugak... ble lagi la aku kaver.. seb baik tempat duduk tu agak ke tepi dan bukan di tengah laluan.. kebetulan selang satu meja kat depan tu ada satu family dalam 7 ke 8 orang pun cam terpinga2... sama camana aku pun masih terpinga2 ngan 'kejatuhan' aku tuh... wakakaka.. Adeii la.. Pelayan situ mai n kawan aku cakap tukar kerusi.. kusi tu ekceli dah rosak.. patut le masa aku memula duduk tadi cam tak bape nak selesa.. huhuhu..... Maluu wehh...!!! Maluuu..... Adess....

Pastu, dah siap makan borak2 jap... pastu aku cakap nak p beli tiket wayang.. nk tgk pasneh ngan adik aku.. dia tanya nak tgk citer apa.. Aku cakap LOS DAN FAUN.. dia cakap nak tgk sama ngan aku pulak.. huhuu.. and cakap tgk citer lain la ngan adik aku.. so, aku pun beli la tiket ANTOO FIGHTER sepertimana yg adik aku nak tgk awalnya tadi.. Ok ah... so again la skali lagi aku ikut... tgk2 show utk citer tuh dah almost 15 min dah start.. kitowang masuk gak la walau dah 20 min lambat... nasib baik masih sempat kaver dan paham lagi lar... Citer neh ble tahan lar.. gelak sakan gak aku.. har har harr...

So, sebelum balik dan berpisah.. masa jenjalan tuh dia tanya tanak beli pape ke.. Masa lalu depan stall spek dia cakap pilih lar... Aku diam je.. segan gak... Pastu saja aku soh dia pilih... Mana yg dia berkenan... Pastu dia cakap takyah la.. nnti tak nampak mata.. tak pakai lagi cantik.. keh keh keh... Poyo jeks.. Pastu jalan2 lagi lalu dpn stall beg aku cakap, "haaa.. apakata beli beg je la.." dia kata ok.. Aku saja cakap "kalo u bayar ok la.." (huh.. so berani dan selambanya akuu.. padahal saja test jek..) ekekekk.... dia kata.. OK... hurmm... senangnya.. ok la.. so dapat la aku sejibik beg yang comei semalam.. Tenkius Lan.. huhu... sebelum neh, dedulu ada gak masa jenjalan dia soh aku pilih kasut ka.. apa ka.. tak penah plak aku ikut... huhu.. bodos kan.. kalo tak musti dah dapat kasut n few lagi dari dulu.. kan.. (wakakkaka.... dak dew poyoosss...!!-hehe)

Pastu, dia cakap dia kena cepat nak g jumpa kawan dia kat JARING.. tapi nak singgah kedai kamera jap nak tgk2.. maklum ada dapat bonus sket ujung tahun neh.. (Padan ler..) Dia tanya aku nak ikut ke idokk.. AKu cakap kitowang berpisah kat situ dulu la... sebab aku kena b'kejar amek adik aku pulak seperti yang aku dah janjikan.. Ada masa bape minit je lagi ngan show nak mula lagi.. aku nak balik dan patah balik lagi.. So ok lar.. kitowang berpisah di depa Watson tu mengikut haluan masing2..

Pastu aku call adik aku soh siap aku otw amek dia... Patah Mines balik..(huhuu..) Again, sama gak almost lewat 15 ke 20 minit masa memula masuk tuh.. Seb baik masih sempat paham lagi la jalan ceritanya... Masuk2 je tgk Atuk aka Harun Salim Bachik tgh berperang ngan antuss antus kat situ.. LAwak siot adegan kat situ.. Baru je masuk aku dah bantai gelak dah.. hahahaa.... dan sepanjang citer tuh aku bantai gelak... walaupun citer ble kira bodoh gak la.. dan ble di agak jalan citer dan teknologi serta pertarungan yang bodo bodo alang.. tapi aku puas sebab ble gelak dgn bebasnya dan banyaknya dalam citer tu.. hahahhaa... Puas la ati... kah kah kah la lagi...

Pastu kuar wayang kitowang kua pi cari makan then pi Hentian Putra utk beli tiket dia balik KB plak nanti... So, pendek kata semalam aku marathon tgk wayang dgn dua org berlainan tapi di bilik yang sama... har har har lagi..... Tapi best sebab dapat beg baruuu.. kikikiiii...

Poyos..!



...SESUCI EMBUNAN PAGI... - Blogged

2 comments:

LoveHaterZ said...

dewkuu...!
giler tergelak aku baca hang tergolek..wakakaka! hancuqq!
sebbaik la ada prince charming kat situ yek? hehehehe!

ewah2.. dating detong nampak.. baguslar.. tak salah kwn ramai2, janji hang happy..toksah berat2 kepala layan org tak betul ok!

i'm happy for u bebeh! :)

HoneyDew's said...

EmaKu..
wakakaaa.. itulah tu...
aku sendiri pun tergelak.. n maluss.. wakakakkaka...
seb baik hero sebelah aku tak gelak sikit pun... prihatin n tolong aku lagi... har har har..

hurm, sekurangnya ble la gak kan.. release sket...

n, thanks lalink... ;)
kerna memahami... :-*