Sunday, December 21, 2008

21 Dec 2008.. Kenduri Lagi..

Hari ini hari berkenduri lagi.. Jikalau semalam di Taman Sri Sentosa, PJ.. Tapi arini di Ara Damansara pulak.... umah Ena lar.. Hari bermula ngan aku pi amek Lyana ngan Mamanya di Taman Kencana, Ampang.. Semalam dia drive kete dia, n i drive mine with my adik, Wanie.. aku jadi GPS dia ke Taman Sri Sentosa tuh.. (ekeke.. walau aku budak KB, taapi aku plak jadik tunjuk jalan pada budak KL n org KL neh.. heheh..)

Memandangkan arini adik2 laki dia yg 3 4 org tuh pi majlis arini.. so dorang naik kete Lyana with Ayahnya.. n Lyana n Mamanya naik kete aku... Aku bertolak dari kul 1030am, sampai umah dia 20-30 minutes later.. n almost sampai Ara D'sara dalam kul 12pm, antara tetamu awal la gak.. Maklum.. pi umah besan dorang kan.. aku neh kira 'anak angkat' family Lyana lar.. dah lama kenai n mesra sangat dah... kenai from keje sesama di satu opis kira2 6 7 tahun dahulu.. membawak sampai ke sekarang... even sume family, sedara, sepupu sepapat or makcik pakcik dia pun dah kenai aku dgn panggilan 'Pah/Kak Pah'.. ekeke.. maklum si Lyana neh suka panggey aku ngan panggilan Pah... kependekan dari Latipah (sume pommpuan dia panggey camni dulu.. tapi at last lekat kat haku.. huhu.. or Godzz... kependekan dari Godziella.. akakaka.. - seb baik aku tak besor cam Godziela tuh... - dorang yang cakap.. sbb dedulu dia bila citer sebut nama aku camtu.. dorang2 hengat aku neh besau la kan.. tgk2.. ekekekeke lar lagi....

Ok, so kitowang dok sana sampai la almost kul 4pm.. lama gak tuh.. sempat la gaks aku menolong dak Intan (sepupu Ena) neh jadi tukang bagi sisa/bunga telur/cekelat barang seround dua.. Sian tgk dia dok kalut.. sdgkan tetamu semakin ramai.. tapi org yang memula membahagi tuh cam tetiba tadap plak kan.. tinggai dia orang jeks.. lebih ramai yg suka dok melepak n berkumpul sesama sendiri jeks.. hehe..

Majlis Menyambut Menantu thari tadi memang meriah la sesangat... Ada Jaapar Onn n Haiza as pengacara majlis plus Rohana Jalil as artis jemputan. Katering plak by Pak Ungku, Kuzie Katering.

Tgk je le gambo2 yang aku tepek kat bawah neh.. okes.. ;)


Pandangan dari tempat duduk ku sewaktu kami baru tiba


Rohana Jalil, Jaapar Onn dan Haiza artis dan pengacara pada hari ini


Makanan kami siang tadi...


Kami, cam biasa.. masih sempat enterprame.. hehehehh..


Kami-Aku, Lyana and Intan with jurusolek depa yang tetap... Aim..


Cam biasa... ada kenduri kawen ada la singgahsana n pelaminanya kan..
Kami & Mama Lyana.. masih sempat bergambar with Ena merangkap tuan empunya pelaminan ittew.. Maklum, sponsor abang dia la kan.. :)


Pasangan pengantin di meja santapan.. Persalinan serba peach hari ini.. Bak kata Ena, baju baru siap semalam.. hehehe...


Urm, petang tu.. selepas anta depa balik Ampang.. aku pi Semenyih plak kerna sedikit hal peribadi.. namun, at the end, got something yg sehingga skang ada la menda yg bothering me.. sehingga memberatkan dada dan bahuku.... hurmmmm... (Mudahan segalanya selesai dgn baik.. Amin..) then selepas tuh singgah di Jom Heboh@ Bukit Jalil japs beli dua tiga bag yg RM10 before balik ke umahku...

Penat dah.. nak zzzz dulu...
Nitezzzz... ;)


...SESUCI EMBUNAN PAGI... - Blogged

7 comments:

Unknown said...

memberatkan dada?????ekekeke

kalau vagg tgk gambo japar onn ado nih..mesti die dengkis tak hengat...akakak

HoneyDew's said...

Ha ah.. memberatkan dada... kapla dan bahu.. huhu...
Aku saja tepek nak soh minah vagg tuh dengkis la weh.. wakakakak..

dah sehat ka nyah..? ;)

Unknown said...

belomn sht lg..masih demam kura2..ekeke

Anonymous said...

vagg mesti melompat tgk gambo jakpar onn tuh.

Anonymous said...

ekeke...
Vagg tak masuk komen pape pun..

Anw, masih menunggu vagg tuk masuk komen.. mwaaahahahahha

-Dew-

vagg© said...

ahahahaha JM n ADY.. i lap u olllllll
tau2 je kan aku minat jakpar onn
mana korang tau nih hahaha

emm aku penah ckp kat gabanz nk jemput jakpar onn dtg kenduri thn dpn.. tp hampeh dia gelak kat aku.

pdhalnya AKU SIYES.

grrrrrr

Anonymous said...

hi,can we exchnage our banner,if u done have banner i still can post yur link,please let me know after it done.tx