Friday, November 7, 2008

Aku Windu...


...SESUCI EMBUNAN PAGI... - Blogged


Aku winduuu...
aku winduu sangat kat anak2 buah aku.... huhu..
tingat keletah depa.... ragam depa....
aku lak jenis suka melayan.. dan jugak menyakat..
budak kecik pun budak larr.. janji aku leh sakat... wakakkaa...
tak senunuh punya mak sedara kan... muerkekekek.....
btw depa... eh, anak2 buah aku neh dorang panggeyy aku Cik Chik...
nah kome tataplah gambo2 depa neh... layanzzz..



ni gamba dak Mohd Alif Mukmin (anak sedara aku yg sulung.. dah 9 tahun dah skang) dan adik dia Mohd Aslam Haikal (8 tahun). Dua dua neh anak abang aku.. Gambo neh tak silap kalo bukan raya tahun lepas.. raya lagi tahun sebelum tuh..














ni plak anak sedara aku yg ketiga, Nurzaidatul Amirah, 3 tahun.. anak adik aku daa.. huhu.... satu-satunya anak sedara fonfuan setakat ini... aku ada 6 org anak buah (baru) Selama ni dialah penghibur kat umah aku kat kampungs nun.. sebab sebelum neh adik aku stay sama ngan mak ayah aku... skang baru dalam 5 bulan pindah nak idup sendiri kan.. jadi dia neh dok membesar depan mata la pendek kata... sume pangai dia.. telatah dia.. kita ingat.. kita layan.. kadang2 bila ingat balik.. membuatkan kita ketawa dan gelak sendiri... Yayah.. aku saja je ler panggey dia... dia bahasakan diri dia Yah je.. dah pelat kan.. hehehe...








ni plak anak sedara aku yg ko ompek... Mohd Danish Hakim (3 tahun)... adik kpd Alif n Aslam.. ketiga-tiga anak abang aku laki.. huhuhu.. maknya teringin sangat nak anak fonfuan... takpe la.... aku cakap kat dia usaha lagi je ler.. muhehehhe....

Danish neh amat manja ngan mamanya... garang pun ya gaks... maklum la anak bongsu kan.. (setakat neh... heheheh..)












yang ni plak anak sedara aku yang ke 5, Aiman Asyraf.. actually nama dia neh aku yang sajes pada mak pak dia... so, memandangkan agaknya nama yang agak-agak sedap (keh keh keh) so idea dan pandanganku diterima sebulat suara dek adikku Ana dan suaminya Sanusi.. heheeh... so hak neh plak aku panggey Manman kekadang... wakakka.. sesuka ati sesedap rasa je aku memanggey depa neh sume.. kekeke..

Dua gambo yang paling atas tuh adalah dirakam pada hari pertama dak Aiman neh melihat donia, kira2 dua tahun yg lepas pada hari ke 5 raya Aidilfitri... That day aku singgah sekejap di Hospital Sultanah Zainab 11 (dahulu lbh dikenali dgn Hospital Besar Kota Bharu) sebelum bertolak balik ke KL. So gamba yg atas itu adalah gambar pertama mereka bergelar a family.. ayah, ibu dan anak...









ni plak anak sedara aku yg terakhir (setakat ni la.. hehe) Mohd Amirul Adam. Adiknya Yayah. 11 Okt lepas genap umur dia setahun. Kitorang panggey dia Adam.. aku sesaja panggey dia Dadam... Jepun pun ya sebab mata dia sepet... Kenan korea gamaknya sebab mak dia suka sangat tgk citer2 jepun korea neh.. ekekek... Dia ni masa kecik2 dulu coolll jeee.. tak bersuara pun sekarang neh kuat nangis plak.. eiii geram je nak geget... Aku biasa suka usik2 dia.. kacau.. nk geget... maunya dia tak rimas.. kan.. muahahahhaa... teruk punya mak sedara.. kes kes kes..



Gamba Dadam ngan Yayah.. malam raya yg lepas... dorang dah start nak demam dah time neh... ngan dorang la aku jangkit domam sampai skang baru nak kobeh sket... huhuhu..

Ok, selain dari anak-anak buah aku...aku jugak rapat dan suka nyakat sepupu aku.. aka anak Pak Su aku... Apai.. nama penuh dia Mohd Syamil Naufal... Apai tuh sbb dia pelat masa kecik2 dulu.. nak bahasakan Naufal takleh.. so dia sebut Apai... sampai lah dah umur 7 tahun skang neh kitowang bahasakan dia Apaii.. Apai... dulu dia ni dikira bongsu lar.. ntah camane mak ayah dia eksiden (ekekek) tetiba setelah 7 tahun dia dapat adik lagi sebelum puasa tu ari... ekekeke.. nasib la ko Apai... dia dok dekat je ngan umah aku.. dopan umah yo.. rumah peninggalan arwah datuk dan nenek ku.. dulu dia dok Jerantut Pahang bertahun-tahun sbb Mak Su aku aka Maknya si Apai neh jadik cikgu kt sekolah kat sinun... baru je setahun dua kebelakangan dia transfer balik ke KB nun... so setiap kali aku balik kampung mmg akan jumpanya lar... dek kerna rapatnya.. dia pun panggey aku Kak Chik cam adik2 aku panggey aku jugak.. kadang2 kalo dedulu (skang pun..) time aku balik kampungs... time aku rayau ngan adik2 aku.. bawak depa gi jenjalan.. dia pun salu la aku angkut skali.. kang tak pasal.. kitorang adik badik penuh satu kete.. dia putih mata tgk kitowang pi rewang.. aku ajak lar dia ngan akak dia skali, yg skang b'darjah 6 dan baru pas UPSR bebaru neh... okes.. gambo2 depa kat bawah naa..





sowang lagi budak yg aku suka layan adalah anak kepada sepupuku, Kak Sa(bariah). Namanya Mohd Adam Ariff. Nama panggilannya pulak Aris... hensem budak neh.. nakal pun leh tahan la gaks.. huhu... pendek kata masa dia kecit2 dulu kalo ayah dia nak drive balik raya ke.. (masa raya je dorang drive.. dedulu naik MAs je maklum sepupu aku neh keje MAS..) musti kena time dia tido.. baru aman pak dia drive.. huhu... dia plak.. so depa dok kat Nilai la skang neh.... kalo jumpa aku.. suka nau main ngan handphone ku yang b'kamera ini.. pastu dia nak snap la.. snap sana.. snap sini.. kita plak wisau kang jatuh kang.. aduii.. tak pasal-pasal.. hehehe.. suka bergambo orangnya... gambo dia pun kek bawoh ni...



gamba dia ngan mak dia ngan adik aku Ana.. few years back







gambo dia hambek ngan haku..



hak ni plak gambo dia ngan adik dia ngan abah dia.. anaknya suka b'gambo.. bapak ehh pemalus.. ekeke... gambo di amek di umah Pak Su aka umah peninggalan arwah datuk dan nenek ku..

So, bila di nilai nilai balik.. maknanya aku windu kat kampung aku la kan.. hehehe... poyosss... kui kui...

No comments: