Monday, May 5, 2008

~3 May 2008, Sat~


Sambutan Hari Pekerja Kebangsaan & Pelancaran SLDN

Sabtu lepas, aku ke Stadium Putra Bukit Jalil utk sambutan Hari Pekerja Kebangsaan & Pelancaran SLDN (Sistem Latihan Dual Nasional) jemputan dan pelawaan dari Jabatan Pembangunan Kemahiran (JPK), Kem. Sumber Manusia, Putrajaya. Seramai 25 nama yg aku hantar.. tapi, yang attendnya seramai 19 orang jek... baju yg kitowang dapat dari JPK, of course 25 pcs.. aku dah bagi siap² pada sapa yg tak dapat pegi kerna terpaksa b'tugas di pagi Sabtu itu.. walaupun teringin nk gi...

Ble tahan meriah gak la suasana sebelum pelancaran dan perasmian by PM kita, Pak Lah tu... ada nyanyi² ~ artis : Nicky, Fara Wahida, Fazli Zainal n sowang artis Tamil (local) & pengacara : Farouk Hussain & Shamsul Ghau-Ghau.

Pastu lawan² sorakan... Mexican Wave.. ngan munyik ketukan² mendalah ntah hapa nama plastik yang panjang nun.. ado jugak yg bawak cam pom pom gurl, ala tali² rafia tuh... ada yg bawak tangan² gergasi tuk lelambai... and etc etc lagi lar... kitowang tukang sorak je ler... maklum kampeni bukannya besau nau.. kekekek...

Banyak gak lar syarikat² gergasi yang poei.. cam TNB kan.. PERKESO, EPF, Bank², Carrefour pun ado.. Kilang Sony pun.. dan etc etc n bla bla bla bla lagi lar....

Malas nk cito la.. tadak idea.. tgk jo la gambau² kek bawah neh hah..



sompat laei menyelit.. kekek..

kitowang dok kek tompek paling atas nun... betui2 bakang stage Pak Lah



mana dah gambo Mexican Wave aku neh pigi.. tepek gambo neh je lar eks..

Masa sampai kt stadium tuh, pepagi gak la PJ dah anta es em es cakap boling kek AP kui 2 potang.. then aku cakap, Insya Allah tadak aral kalu wa join lar... so, dipendekkan citer.. Upacara sume² neh tamat dalam dkt kul satu kot.... then aku ngan Wanie (aku bawak dia skali ngejoin kitowang lar dari bowink dok umah kan.. baju sponsor frm JPK pun ada lebeh kan.. hehe) pun balik umah terus la... Tiga bebudak yg tumpang aku pagi tadi aku dah gtau tumpang kete opismate sementelah dia nk balik ke Semenyih..leh lalu drop kt Bangi tuk dorang sambung keje balik.. takkan aku nak patah balik pi Bangi pastu mai Seri Kembangan neh balik kan..huhu...

Ingatnya balik, makan makanan yg dapat dalam barang sekotak dua kt Stadium tadi n nk siap² pi join depa.. tapi penat plak rasanya... Mata pun dah sayu² jek ngantuks.. Layan lar jap... b'malas²an jek... tapi tak tido pun... Ima msj tanya aku join tak.. Dia tgh b'siap² nk pi dah tu.. Aku cakap pi.... tapi dok malas² lagi... kui kui... Pastu dah kat kul 3 lebih baru aku siap².. Si Wanie yg tadi macam malas nk ikut mulanya nk ikut sama plak.. pastu kitowang siap².. sampai kt AP dalam lewat gak la.. msj PJ dia kata masih ada kt sana lagi.. so, bila dh sampai dorang pun dah nk abis men dah.. ada Spider yg haritu jadik 'bapak mithali' sbb kena jaga anaknya Luna Amira yg leh tahan aktippnya tuh..kui kui.. dek kerna ditinggalkan Sue kerana tuntutan tugas otsteseng ke Malaysia Timur.. baguih sungguh bapak mithali neh no........ sabaarrr jek jaga anaksnyer ittew... Pastu op course ada PJ pun ngan hero kecik yg salu gaduh ngan aku, Haziq... tapi skang cam dah baek plak semenjak malam b'day aku tuh..kalo tak manjang je b'tengkar pdpt/mulut..(gadush² manjaaa.. kui kui..)... PJ neh pun ditinggalkan asben barang sari dua kerna tuntutan family (aku agak je la..heheh..).. yg len, ada Ema eh, Ima.. ada dak Jiang n Gabanz....

pas men, kitowang lepak² kt Restoran Tarbush.. makan ala² 'Arab² sket daaa... Gabanz la neh.. dah windu nau ngan Pakistan gamaknya tuh..kekekek.... kitowang pakat² gerak balik dalam kul 7 lebih gak lar... dkt kui 8... walao spider yg memula nak balik awal.. tapi patah balik 2 kali.. kui kui.. Jiang dah balik awai sbb katanya ada Reunion sekolah lama dia tuh....

Pastu otw bek aku sempat singgah satu persinggahan lagi di umah ex opismate dek kerna tuntutan bisnes..hehehe... sampai umah dalam kul 11 gak lar, sbb sempat tgk penyingkiran Aliff je lam konsert AF aritu....

huhu..penat la jugaks....


No comments: