Monday, April 28, 2008

~Weekend, Sabtu 26/4/08~

Sabtu, pepagi bangun... disebabkan aku masih dalam alam percutian yg mendamaikan aku layan je la kantukku.... Tetiba plak ada call... hurm... layannn... Capt. Gaban otw nak pi men gopp la tu... bowink² dia call haku...... so aku layan je ler.... pastu bty aku ni dok munyik kiok kiok jek... aku larik pi charging..... Bilo dah doket dkt tompetnyo di Nilai kot.... our conversation end after half and hour later. Makcik Intan dok panggey² aku dari bilik dia... Masuk dalam bilik dia tgk dia dok tido ag... tanya aku pi mana... aku jawab je ler.... Pastu sambil baring² borak macam² citer... dari A ke B masuk C pegi Z balik pada E pegi lak ke J... bla bla bla.... Makcik neh (hehe.. padahal senior setahun jek dari aku.. wakkaak... :P) tapi sebab dia dah penah kawen.. penah cerai... kawen lagi... pastu asben meninggal... pastu hampir kawen lagi.. tapi kensel plak... Aku dok camni jugak... adesh lar.... kuheh kuhehhh je lerrr..... Tapi, huii.... malatops... aku pomot je la eks... :D Aku kenai dia masa dia keje satu opis ngan ex osmate merangkap ex coursemate dulu.. skang dia dah keje kt Shah Alam n dah pi pindah dok Taman Bukit Subang nun.. Makcik neh aku kenai dari dia dalam proses perpisahan sementara.. tiap ujung mggu balik Johor.. jumpa laki... aku lerr yg ngantor ngambik dia kt Hentian Serdang tuh.... Pastu masa kritikal dia di alam perpisahan... aku ler tempat dia nak nangis.. nak ngadu nak sume sume le.... Sampai fenin kapla haku.... ngan masalah kita.. masalah keje lagi.. dia nyer masalah dari personal merangkap ke keje... merangkap sume² yg b'campur aduk sume dihumbannya kat akuu.. Adoiii la.. seb baik gua mantap.. wakakkaa..... Sbb tu skang ke mana dia pi... jauh mana dia naik, masih hengat kat aku yg masih serba nan sederhana ini lagi kot... hu hu huuuuu.... :p

Tgh borak², dia tetiba teringat dia ada appoinment mekapkan kawan dia utk Majlis Risik & Bertunang.... suppose to, dia kena antar aku balik dulu sebelum pi sana.... dah janji camtu... Tapi biasa la.. Intan.. macam aku tak kenai..huhu.... dia kata "Jom la pegi sana dulu... nnti ko leh bajar mekap.. nk mekap sendiri.... Akak nnti kawin ke tunang nnti ke akan mekap sendiri jek... gedang gedung gedang gedung.... bla bla bla bla... Pastu nnti akak antar la awak balik...." Malas nak gaduh aku iyakan je le.. sbb fikir tak le lama mana kot.. Lagipun thari neh tadak la pape sangat..Paling tak ngemas umah je ler... Sian osmate aku dak Shahani ngan Ina tu.. masih kongsi bilik.. ingat aritu Shahani nak tumpang kejap je, pas kawen (dah kawen weh..) dia nak pindah.. tapi.. memandangkan Laki dia blom leh posting lagi ke area KL neh.. skang masih kt JB... Majlis bertandang depa kat Kelantan bulan May nanti...) Last² dah jumpa geng² Gomen dia plak.. Adoi larrr.... Dipendekkan citer, janji temu aku ptg tuh pun dikenselkan lar... seb baik alasan diterima dgn baik.. roger.. Pastu aku saja je cakap..

Budak yg baru nk b'tunang neh muda nau lagi... 19 tahun... (aku hengat 23 24 25 ker..) PKS - Pekerja/Pegawai Khidmat Singkat - Gomen nyer term - kat opis Makcik Intan neh.. MoE..
dipendekkan lagi.. dah b'tunang tapi ada skandal gak ngan opismate dia... dak laki tu masuk lag dalam bilik tempat kitowang dok lepak... borak.. usik mengusik.. aku tgk, budak pompuan neh cam jeles plak bila Makcik Intan ngan Dak Ejarn neh dok janji2 nk kuar tgk wayang lps Majlis tuh.. budak pompuan tuh leh jeles plak.. sikit nyer kuat sore... siap masa dorang dok ngambek gambo siap dok b'pangku² lagi.. Aku nengok je ler.... dalam ati.. tak segan ke budak neh.. anak² sedara dia ada je sowang dua dok nengok.... dah la tunang ado kek luor nun hah.... hurm......??

Dipendekkan lagi citer.... aku kensel date aku... guna HP Intan aku call bagi laporan... pastu dorang (Intan n Ejarn) paksa aku pi join depa tgk wayang.... so, again.. Tgk Forbidden City la plak.... seb baik again Makcik banje.. wakakkkkaaa....... so... lps habis.... dia antar la aku ke umah b4 dorang meneruskan lagi acara depa..... huhu... Balik umah aku charge H/P... on Hs and tgk ada 18 missed call... huhu..... nasib ler.......

No comments: