Monday, April 28, 2008

~Weekend, Jumaat 25/4/08~

Tgk bebudak neh buat rentetan peristiwa.. aku pun nk wat jugak lar.. hehe.. :D

Ok, bermula Jumaat (25/4/08) malam, aku balik keje agak awai la biasya.. Biasa stayback sampai kul 8 9 malam.. kekadang sampai soploh dekat sebelas pun ado.. especially kalo dkt area Payroll.. hu hu... (bkn nya dapat MEal Allowance ke.. OT ke.. mendalah ke.. harreemm... huhu... bkn mengungkit.... tapi m'bankit..kuikui.. Idok la.. aku ikhlas kan je le.. Maklum ler.. keje ni ibadat hapa kan...) so, Jumaat tu aku balik dalam kui 6.30pm...


Balik je, sampai umah dalam 7.15, rehat borak² ngan osmate²ku yg lawa kiut miut (cam aku gak.. wakakakakakk..) barang sebentar.... Depa cikgu kat Sekolah Bukit Jalil neh hahh... Aku cikgu utk 2 jam masa ari Ahad je... kuheh kuhehh.... Depa ngajor Sains IT Geog Sejarah bagai... Aku ngajor Abacus jek... Ala.. sempoa bak kata omputeh..... keh keh lah lagi.... Pastu, terus siap² n amek baju tido baju spare n bagai barang selai.. Tuala guna yg umah dia je le.. hihii.... Maklum, malam tuh aku tetiba rajin n tanpa b'tengkar pendapat ngan Kak Intan tuk tido di rumah dia.. Biasa, kalo dia ajak je aku tido umah dia... 1001 alasan aku bagi sama... sampai b'tekak tekak gak la... Akakkakka... Wa tak selesa tido umah oghang weh... akakkaak lagi.... Lagipun lama nau tak hang around ngan dia... kasi can lar kan...

Pastu kt kul 7.45 pm dia sampai.. amek aku.. pi Mines and plan tgk CONGKAK... dia banje.. hii hiii.... tgh² beratur, dia cakap ada kawan dia otw frm Shah Alam.. pun bawak kawan dia sorang.... Dia kata neh budak yg dia kenal masa pi Cuti² Malaysia kt Pulau Perhentian tu ari.. dia ada ajak aku.. Aku malas nak pi.... hiihii... dia kata adik lagi.. tapi nk ngurat dia... koh koh.. Aku cakap, layaaaannn je le makcik oii...... :D (ingat nak gelak lagi.. tapi, dah banyak nau gelakkan aku kt ataih nun.. hiiiii.... :P)

Pastu, dipendekkan citer... kami nonton la CONGKAK tuh... walau t'lewat soploh minit.... dek kerna Mamat Reza ngan kawan dia tu tolambek sompei.... menyebabkan mud seram tuh dah tak dapat m'pengaruhi aku.... for the whole citer.... (yg sebenornya.. aku try nk tgk citer tu sbb nk tgk, aku takut dak tgk citer hantu² neh... muekekekek... sbb sepanjang aku citer antus neh.. tak m'beri kesan nau kat aku arrrr.... ~hoo hooo~ except, Jgn Pandang Bakang ok larr sket.... ada unsur² batiniah.. rohaniah... n citer yg disekeliling kita.. yg ble ditima dek akai fikiran.. Kalo setakat Ju-on ke.... Dark Water ke.... tadak m'beri kesan.... kui kui.... setakat tokojut munyik yg kuat yoo..... ngeessss.... :D So, kesimpulan aku pada citer CONGKAK neh.. hampeh gas ar..... ok lagi Jgn Pandang Belakang...

Ok, dipendekkan lagi citer... pas menonton kitowang pi makan la plak... pastu borak².... Masa aku jenjalan aritu kat area Mines ada le pre-launch pasal citer JANGAN TEGUR di Lemon Restoran (milik David Teo) kat Mines... so aku cakap lar kt dorang.... pastu habis la kuar pas neh dorang nk wat citer JGN PELAWA la plak... unsur seram dia... Kalo dalam CONGKAK hantu nk kawan ajak main congkak... Tapi, dalam neh, kitowang cadangkan KAROM lak plak... wakakkaka....

Pas borak² dalam tgh malam baru lar blah..... Aku drive kete Makcik Intan neh balik umah dia di Aman Putra, Puchong.... borak² barang seketui dua... dia layan YM.. aku layan TV pastu t'tido....

No comments: