Friday, November 2, 2007

PERISTIWA PAGI TADI.. 2 NOV'07

Huhuhu... Pagi tadi, tengah aku bersiap² nak pi koje.. Dalam pukul 7.35 pagi, Ina, housemateku yg baru masuk 3 ari pulak dah nak kuar p sekolah dia (dia ngajar di Sekolah Bukit Jalil)... bukak la grill pastu solex.. alih² tak ble.... Aku pi tolong, guna kunci dia, tak bley.. cuba pulak guna kunci aku.. pun sama... Kebetulan plak Cina yg sebelah umah aku dok sembahyang, pastu dia tolong try bukak.. guna kedua² kunci.. pun sama.. langsung tak leh bukak n tak b'gerak pun kuncinya... Aku cakap, "alamak... t'kunci dalam umah sendirik ke neh..."

Pastu uncle Cina, dari umah depan pun datang tolong... nehi heyy.. langsung tak b'gerak... Letak minyak kat lubang dia tuh...... Tak jalan jugak.... Sudahhh.. Camane neh... nak pi keje neh.... Pastu Akak Cina umah sebelah ni pegi masuk umah and mintak tolong husband dia... Pun tak berjaya.... at last husband dia terus turun and pi ambik alat pemotong elektriknya.... n potong ittew punya Solex....
at last.. dan akhirnya, pada hampir pukul 8.00 pagi baru la boleh kuar dari umah sendirik... Itu pun nasib baik ada jiran yg tolong dgn alatannya sekali... kalo tak, nak tggu org sampai ntah pukul bape la kan... Bayarannya pun jugak... huhu... ntah bape yg kena la kan.... huhu........ seb baik.....


Apapun, tenkiu so much la buat jiran² ku.....

Ini la untungya buat baekk ngan jiran kan..... :)

No comments: